Amigunan di Cristo - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu Amigunan di Cristo - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu

Amigunan di Cristo

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 September 2014 | Curaçao, Mari Pompun

Daar zitten we dan weer, met ons vakantiegevoel te staren naar het gigantisch mooie uitzicht. We zitten hier een stuk rustiger dan gisteren, na onze eerste stagedag. Gisteren moesten wij om 12:00 op ons stage adres zijn. We hadden bedacht om vroeg weg te gaan, als we dan verdwaalt raken hebben we nog genoeg tijd. Maar helaas, toch niet genoeg tijd. We reden rondjes om Willemstad heen, terwijl we zeker wisten dat we in het dorpje Fuik moesten zijn. Na een aantal rondjes toch maar naar Wereldstage bellen, zij kennen het land prima, dus ze konden het ons zo vertellen. We kwamen om 12:30 aan, wat uiteindelijk helemaal geen probleem was, want er waren nog geen kinderen. De kinderen gingen wij ophalen bij de school in de buurt, terwijl de andere kinderen opgehaald werden met bussen uit de andere wijken. De kinderen knuffelden ons bij aankomst, terwijl ze ons niet kenden. Hartstikke lief natuurlijk, maar we zien nu waarom ze dat doen. Ze doen lief tegen ons, maar het zijn echt deugnieten.. Ze vechten, schelden, bijten en schreeuwen de heleboel bij elkaar. En dan nog iets.. Je gaat stage lopen op Curaçao met de hoop dat de kinderen Nederlands spreken. Ja ze kunnen inderdaad tot 10 tellen, maar dat was het ook!! Ze spreken geen woord Nederlands, dus we verstaan niks van ze. Zo ook de leidsters van de naschoolse opvang spreken slecht Nederlands. Gelukkig zijn we met maarliefst 6 Nederlands stagiaires en leren wij de kinderen ook Nederlands. Het is even wennen op dit bedrijf, maar als Valerie en ik volgende week beginnen met projecten voor school, dan komt het vast helemaal goed! En aan het eiland zal het ook zeker niet liggen, want het uitgaan is hier top! Na een leuke nacht van gisteren, gaan we deze zometeen over doen en dan hopelijk nog beter! Ik ben helaas wel weer de Bob, maar hè er moet iemand zorgen voor een veilige thuiskomst. Ayo!

• 04 September 2014 - 08:10

Joke Bijlsma:

Hey meisje! Mooi verhaal weer! Fijn dat jullie je zo goed vermaken. Veel stappen dus, gezellig! Zorg je dan wel extra goed voor jezelf? Hoe gaat het met het water drinken, kun je je er een beetje toe zetten. En het eten, wat eten jullie zo dagelijks? Veel vragen dat zie je wel, maar met onze dagelijkse appjes ( wel heel fijn hoor) kom ik niet achter bovenstaande zaken, en ik ben wel benieuwd naar dit alles. Koken jullie zelf of ga je uit eten bij eerder aangekondigde mogelijkheid; gezamenlijk voor 5 euro/gulden?
    Dit was het vooralsnog vanuit Assen. Weinig nieuws te melden volgens mij. We horen graag weer snel van je, liefs en dikke kus Joke

• 06 September 2014 - 11:12

Mieke Muilwijk:

Ja dat Papiaments... je pikt het vast snel op als je hen taalles geeft :-) En dan ben ik naast het dagelijks leven natuurlijk heel benieuwd naar de komende activiteiten.
    Las ik niet bij Valerie dat ze vanavond de bob was of... als jullie het maar weten.!