Blue Bay - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu Blue Bay - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu

Blue Bay

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

07 September 2014 | Curaçao, Mari Pompun

Zat ik dan gisteravond op het balkon, heerlijk in de frisse wind een reisverslag te typen. Boem pats alles weg.. En ik was al zo ver! Dan maar overnieuw beginnen. Mijn laatste verslag is van woensdag, dus ik zal gaan beginnen met de stagedag van donderdag. We komen deze dag vroeg aan en gelijk vraagt er een leidster of we willen helpen met het voorbereiden van een activiteit. De jongste kinderen gaan vandaag een bloem maken van plastic, hartstikke leuk! We zijn al druk aan het knippen en plakken als de kinderen binnen stromen. De kinderen gaan aan de tafels zitten en we gaan gezellig puzzeltjes maken. De leidster vraagt aan Valerie en mij of wij even op de kinderen willen letten, dan kan zij in bespreking. Ja hoor, dat is prima. Maar de leidster is nog niet weg of de kinderen vliegen alle kanten op, gooien met puzzels en gillen mijn oren er af. Ik wil niet streng zijn, maar soms is het helaas nodig bij deze kinderen. Dus ik ren achter ze aan en blijf schreeuwen dat ze moeten gaan zitten; Sinta!! Ze vinden het alleen veel te grappig dat dat het enige is wat ik kan zeggen in het Papiaments, dus ze lachen me vierkant uit. Als de leidster terug komt zitten de kinderen ineens keurig op hun billen en lijkt het alsof er niks gebeurt is. Nou dag, daar laat ik het niet bij, want ik ben hartstikke boos. Ik vertel aan de leidster wat er gebeurt is, ze schrikt. Ze begint in het Papiaments te schreeuwen tegen de kinderen en vraagt aan ze wie er niet naar mij geluisterd heeft. De kinderen zeggen eerlijk dat ze niet geluisterd hebben. Ze moeten mij een hand geven en de excuses aanbieden. En natuurlijk smelt ik al weer weg als ze voor me staan, dus gelukkig is alles al snel weer goed gemaakt. Even later gaan we beginnen met het knutselen van de plastic bloem. De kinderen vinden het hartstikke leuk dat ze mogen verven, want dat doen ze niet zo vaak. Na het opruimen van de troep gaan we in gesprek onze stagebegeleider. We gaan ons plan voorleggen over het activiteitenprogramma. We hebben het verhaal nog niet eens afgemaakt en ze is er gelijk helemaal weg van, ze vind het geweldig! We mogen gelijk maandag beginnen, als we het programma maar op papier zetten. Vanaf maandag hebben we dus ons eigen programma en hoeven we niet meer te wachten op opdrachten die we krijgen. Vrijdag gaan we even lekker een bezoekje brengen aan het strand! We gaan naar het prachtige strand Blue Bay, dat is een van de mooiste stranden van Curacao. Al snel ontmoeten we twee leuke meiden, waar we even gezellig even een drankje gaan drinken; de eerste cocktail! We zitten gezellig te kletsen en drankjes te drinken tot we ineens gegil horen van de meiden achter ons. Ik voel dat er iemand aan mijn haren trekt en dat er iets in mijn nek zit dus ik draai me om. Zit er een leguaan in mijn nek! Hij is gewon om hoog gesprongen! Ik had mijn hart echt even in mijn tenen zitten, ik was zo bang.. Leguanen zijn normaal hier, ze lopen overal; ook in onze achtertuin. Het is alleen niet normaal dat ze je aanvallen, ze kunnen helaas wel bijten.. Maar gelukkig heeft iemand hem van mij afgehaald en ben ik er met alleen een kras op mijn rug vanaf gekomen! Helaas ben ik weer met een verbrande huid thuis gekomen, bestaat factor 80 ook?? Maar ach er staat ons een heel leuk feestje te wachten bij de Kokomo!! En geweldig dat het was! Zaterdag heb ik voor het eerst uitgeslapen, half 11!! Eindelijk geen 7 uur op de klok als je wakker word, dat is wel lekker! Vandaag gaan we niet in de zon liggen, maar lekker wat leuks doen. Dus in de auto en op naar Christoffel Park. We reden met de auto door een natuurpark en bij sommige punten konden we kijken naar het prachtige uitzicht. We reden over een soort attractie, want het ging berg op berg af. Nu ben ik wel over mijn angst voor Nederlandse parkeergarages over, want dat is niks bij de bergen waar ik gisteren naar beneden moest rijden; STIJL NAAR BENEDEN. We hebben het overleefd en na een lekker rustig avondje zijn we vanmorgen begonnen aan ons schoolwerk. Nu dat bijna klaar is, gaan we ons klaarmaken voor een festival! Lets go en cheers! Bon Siman!!

  • 07 September 2014 - 18:50

    Jesper & Viola :

    Myrth! Wat weer een heerlijk verhaal! Om jaloers op te worden. Succes met het project waar jullie aan gaan beginnen en natuurlijk met de kids! ;-) We kijken nu al uit naar je volgende verhaal!
    Dikke kus van ons!

  • 07 September 2014 - 21:26

    Mieke Muilwjk:

    Hi hi die kinderen ruiken van verre een andere leiderschapsstijl dan hun eigen leiding. In de Antillen zijn ze directief, terwijl wij daar helemaal niet van houden. Succes met het zoeken aar de gouden middenweg, gaat helemaal goed komen.
    Veel plezier met jullie activiteiten en Bon Seman!

  • 08 September 2014 - 16:33

    Gerrit:

    Weer een mooi verhaal Myrthe. Fijn om te lezen. En... goed insmeren dus met Factor 50.

    Wacht op je volgende verhaal,

    groet, gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 5232

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: