Karakter - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu Karakter - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu

Karakter

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

20 September 2014 | Curaçao, Mari Pompun

Bon nochi! Wat een mooie dag om even wat dingetjes voor school te doen en om weer even mijn familie en vrienden op de hoogte te stellen van mijn reis. Na een ontzettend leuke stage ontmoeting bij Saint Tropez, moesten we donderdag helaas weer keihard aan het werk op stage. 1 van de leidsters was ziek, dus Valerie en ik werden voor de hele dag op de gele groep gezet. Deze kinderen zijn tussen de 8 en 10. Wat een ramp! De kinderen hebben volgens mij de hele dag niks gedaan, van wat ze moesten doen.. Ze hebben de hele dag getekend, zij zeiden dat dat mocht en dat ze geen huiswerk hadden; tja wat moet je dan? Op een gegeven moment werd de groep zo klein, omdat iedereen aan de straftafel zat.. Toen hebben we besloten dat clubje, dat er nog wel was, mee te nemen naar de tuin van de buurvrouw, om daar een aantal rekenopdrachten te maken. Maar ook dat kunnen ze blijkbaar niet.. Ik kreeg namelijk een rekenopdracht terug om na te kijken, sinds wanneer is 7+4 4?! En 11-3 26?! Volgens mij was hij niet heel serieus met het maken van deze opdracht. Toen de kinderen om ons heen gingen rennen, springen en vlechten in mijn haar gingen maken, was het klaar voor mij. Ik wil nu terug en ik zet die kinderen in de speeltuin. Waarom willen ze niet gewoon naar ons luisteren? Vrijdag konden we weer even een strandje bezoeken. Karakter Beach was dit keer aan de beurt. Alle stranden zijn hier zo ontroerend mooi, deze nog in het bijzonder. Het eten en drinken werd geserveerd bij je strandbedje en er was ook nog gratis WiFi. Wat wil je nog meer? Deze keer ben ik niet verbrand thuis gekomen, ik heb veilig onder een palmboom gelegen. Snel eten halen bij de BBQ express en klaarmaken voor waarschijnlijk de mooiste avond ooit op Curacao; Hardwell! De nummer 1 DJ van de wereld heeft voor ons het beste feestje ooit geregeld. Wat een heerlijke muziek en wat een goede sfeer! Het was jammer dat het over was.. Om 3:00 waren we thuis en heel Nederland was alweer wakker, ik kon iedereen een goede dag wensen en zij mij een goede nacht. Mijn opa was vandaag jarig, dus ik kon mijn familie feliciteren en ze veel plezier wensen op hun etentje, waar ik dit jaar helaas niet bij kon zijn.. Het is hier nu 21:00, dat betekend dat het in Nederland 3:00 uur is. Mijn lieve broer is 23! Ik vind het jammer dat ik ook hier niet bij ben, maar gelukkig is de technologie uit gevonden en kunnen we gezellig Facetimen. En wat heb ik veel zin in morgen, want we gaan snorkelen met een aantal leuke meiden. Dat beloofd heel veel goeds, want ik heb al een hoop mooie vissen gezien. Bon Wikent!

  • 21 September 2014 - 09:36

    Mieke Muilwijk:

    Dat prachtige curaçao biedt gelukkig troost voor die gezag ondermijnende kids en het missen van je familie en vrienden.
    Pittig hoor die stage. Zo'n volle dag het verplichte programma proberen te draaien wat werkt dus niet. Zou je dan om kunnen schakelen en met de kinderen je eigen programma gaan doen. Ze iets bieden waar jij goed in bent, wat hen over de streep trekt. Onder het mom van "iets speciaals"? Ik probeer maar mee te denken hoor, zou het zelf ook moeilijk vinden met zo'n groep. Kan ook alleen maar drama he.
    Succes én genieten!

  • 24 September 2014 - 18:53

    Roely:

    Hoi Myrthe, ik heb nu alle verslagen gelezen. Door de vakantie was het er nog niet van gekomen. Leuk hoor wat je allemaal doet. Alleen de kids wat een gedoe met ze zeg. Veel succes en sterkte ermee. Tot het volgende verslag. Liefs Roely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5204

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: