Kriebels en slapeloze nachten - Reisverslag uit Assen, Nederland van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu Kriebels en slapeloze nachten - Reisverslag uit Assen, Nederland van Myrthe Elzenaar - WaarBenJij.nu

Kriebels en slapeloze nachten

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

15 Augustus 2014 | Nederland, Assen

Bon Bini! Dat is Papiaments voor Welkom! Papiamentu wordt gesproken op Curaçao, dat is dan ook waar mijn eerste reis heen gaat: Dushi Curaçao! Schrik niet, ik ben nog niet weg, maar de voorbereidingen zijn al in volle gang. Over 14 dagen is het namelijk zo ver! Dan mag ik drie maanden genieten van zon, zee en strand samen met mijn vriendinnetje Valerie. Nu het steeds dichterbij komt zijn de kriebels en slapeloze nachten begonnen. Gisteravond lag ik in bed en staarde ik naar het plafond, ik zag mezelf met de koffers in de handen op Schiphol staan. Ik voelde de tranen over mijn wangen stromen, toen ik afscheid nam van mijn familie en vriendje. Ik deed even mijn ogen dicht, 'straks begin ik nu al met huilen' dacht ik. Gelukkig draaien de gedachten al snel om. Ik zie mezelf op het strand, in de zon met een cocktail in mijn hand. In eens begin ik in mezelf te lachen: 'Hoe kan je nou ongelukkig zijn als je op het strand ligt?'. Vandaag ben ik met mijn moeder naar Groningen geweest om mijn garderobe aan te vullen. Ik zag iedereen al laarzen passen voor de regendagen die gaan komen de komende maanden. Nou voor mij niet hoor, ik mocht alle sales bij langs voor de jurkjes, korte broeken en sandalen, want ik ga de komende maanden nog geen regen zien! Heerlijk dat ik dit jaar de herfst oversla, want herfst is niet mijn ding. Nu zit ik met mijn familie aan tafel en ik krijg van ieder familielid iedere keer dezelfde preek: 'Let je wel goed op? Pas je goed op jezelf? Zorg goed voor je waardevolle spullen hé!' Jaha, ik weet het nu wel.. Van mij mag het al wel de 29e zijn, ik ben er klaar voor.. Of misschien toch niet, een ingepakte koffer is misschien wel handig! Wacht maar, die update komt nog wel, want een koffer is natuurlijk nooit groot genoeg! Te otro biha! Tot de volgende keer! Bon nochi! Goedenavond!

  • 17 Augustus 2014 - 14:19

    Gerrit:

    Hoi Myrthe, De start is er. Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik wacht op je volgende verslagen. Groet,

    Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 5208

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: